1. پاسخ سریع و فعالانه بده
مشتریها دوست دارند سریع جواب بگیرند. وقتی پیام دایرکت میاد، سریع و مودبانه جواب بده. حتی اگر نیاز به زمان بیشتر برای پاسخ داری، یک پیام کوتاه بفرست که در حال بررسی هستی. این حس ارزشمندی ایجاد میکند.
2. پیامها را شخصیسازی کن
به جای جوابهای کلی و آماده، پیامها رو با توجه به سوال یا نیاز مشتری تنظیم کن. مثلاً اگر کسی درباره رنگ خاصی پرسیده، دقیقا درباره همون رنگ توضیح بده.
3. از استوری و پستها به دایرکت هدایت کن
در استوریها و پستها، مشتریها رو دعوت کن که برای سوال یا مشاوره به دایرکت پیام بدن. مثلاً بگو: «اگر سوال داری، دایرکت بزن تا راهنماییت کنم.»
4. استفاده از محتوای چندرسانهای
عکسهای باکیفیت، ویدئوهای کوتاه معرفی محصول یا حتی گیفهای جذاب ارسال کن. این کار حس واقعیتری به مشتری میده و باعث میشه بهتر با محصول آشنا بشه.
5. ارائه تخفیف یا پیشنهاد ویژه در دایرکت
به مشتریهایی که در دایرکت پیام دادن، تخفیفهای اختصاصی یا پیشنهاد ویژه بده. مثلاً «برای شما ۱۰٪ تخفیف ویژه در نظر گرفتم که فقط در دایرکت قابل استفاده است.»
6. ایجاد حس فوریت
محدودیت زمانی برای تخفیف یا تعداد کالا بگو. مثلاً «این تخفیف فقط تا امشب اعتبار دارد» یا «فقط ۳ عدد باقی مانده است». این حس فوریت باعث میشه مشتری سریعتر تصمیم بگیره.
7. استفاده از سوالهای باز برای شروع گفتگو
به جای جوابهای کوتاه «بله» یا «نه»، سوالهای باز بپرس که مشتری درباره نیاز و سلیقهاش بیشتر صحبت کنه. مثل: «دوست داری این محصول رو برای چه موقعیتی استفاده کنی؟»
8. پیگیری پس از مکالمه اولیه
اگر مشتری پاسخ نداد، بعد از چند روز پیام پیگیری بفرست که «میخواستم ببینم سوالی داشتی یا کمکی از دستم برمیاد؟»
9. استفاده از رباتها و پاسخهای خودکار
برای سوالات متداول و ساده، از ربات یا پیامهای آماده استفاده کن تا در وقت صرفهجویی شود و فقط سوالات مهم به دست انسان برسد.
10. نگه داشتن لحن دوستانه و صمیمی
مشتریها دوست دارند با یک انسان واقعی و مهربان صحبت کنند، نه یک سیستم خشک. لحن پیامهات رو گرم و دوستانه نگه دار.
11. آموزش و اطلاعرسانی ارزشمند
در دایرکت میتونی نکات و اطلاعاتی درباره محصول یا کاربردش به مشتری بدی. این باعث میشه مشتری به خرید ترغیب بشه چون ارزش افزوده دریافت کرده.
12. استفاده از قابلیتهای اینستاگرام
مثلاً اگر سوالی در استوری پرسیده شده، میتونی جوابش رو در دایرکت ارسال کنی یا با استفاده از قابلیت Quick Replies پیامهای آماده تعریف کنی.
اگر دوست داری بسرعت کسب و کارت رشد کنه و ماندگار بشه حتما پیجت رو به آنلاین شاپ و اتوماسیون نیروانا وصل کن !!!